Spis-dig-til-sundere-haar

Sundere hår med sund kost

I dette indlæg har vi samlet de bedste råd til at spise sig til et sundt, tykt og mere fyldigt hår.

Kan man spise sig til sundere og fyldigere hår?

De fleste ved, at det er vigtigt at spise sundt. Faktisk har alt, hvad vi spiser en eller anden form for påvirkning på vores kroppe.

Grøntsager er utrolig sundt, men grøntsager er et vidt begreb. Der findes hundredevis af forskellige grøntsager, og du er ikke tvangsindlagt til at spise spinat hver eneste dag, hvis du vil blive stor og stærk. Det gælder kun Skipper Skræk. Det handler i stedet om at spise sundt og varieret.

Vi oplever mange, som udtrykker at de ønsker sig sundere, tykkere og fyldigere hår. Det forstår vi godt og der er råd for, hvad man kan gøre, hvis man har dette ønske. Én af de vigtigste faktorer for sundt hår er din kost.

Kosten spiller en stor rolle i forbindelse med generel sundhed og dit hår er et af de steder på kroppen, hvor ubalancen ofte kan ses først.

Hvordan spiser jeg mig til sundere og fyldigere hår?

Det er videnskabeligt bevist at man kan spise sig til et sundere hår. Det kan tage tid, men heldigvis behøver du ikke være Michelin-kok for at at lave mad, som gør at du kan spise dig til sundere hår. 

Dine hår vokser i gennemsnit omkring 2 cm. om månenden. Derfor kan det sagtens tage op til 6 måneder eller mere for at spise sig til sundere hår, alt afhængig af hvor hurtigt dit hår vokser. Du skal altså ikke forvente en straks effekt, som hvis du f.eks. benytter vores økologiske hårfibre. Her får du effekt på 30 sekunder.

Dine hårsække er dem, som sørger for, at der bliver produceret hår. Vi mennesker er født med omkring 100.000 hårsække, hvilket er de hårsække, som vi vil få. Derfor er det vigtigt, at passe på dem, som vi kan bibeholde dem.

Er det svært at spise sig til sundere hår?

For nogle mennesker kan en mindre omlægning af kosten være svært. Og det kan være svært at navigere rundt i de mange råd, som findes på internettet og fra forskellige eksperter. Derfor har vi hos Great Hair samlet en række kostråd, som forhåbentlig kan hjælpe i din rejse til sundere, tykkere og fyldigere hår.

Vores hår og hovedbund har brug for en lang række vitaminer for at blive sundere og fyldigere. Det kan være en jungle at finde rundt i, hvilke håret egentlig har brug for, så det vil vi også forsøge at vejlede dig i længere nede i denne artikel. 

5 kostråd til fyldigere hår

Spis fisk – Gerne 2 gange ugentligt

Fødevarestyrelsen anbefaler 350 g fisk om ugen. Fisk indeholder nemlig Omega-3 fedtsyrer, som er ekstremt vigtigt for dit hår. Omega-3 fedtsyrer hjælper hovedbunden med at holde sig sund og fugtig samt tilføjer håret glans.

Du finder Omega-3 fedtsyrer i: makrel, ål, laks, hellefisk, stenbidder, sild, regnbueørred og sardiner. Særligt vildtlaks anbefales på grund af det høje proteinindhold.

Spis kød

Vi kommer ikke udenom at meget kød indeholder gode ting. Menneskets krop skal have protein og jern for at fungere og det finder du blandt andet i kød. Det er særligt godt at spise lever, da indholdet af jern er meget højt. Du kan også finde jern og proteiner i mere magert kød, som kylling og oksekød.

Er du vegetar? Så kan du få protein og jern fra bønner, linser, spinat og lignende.

Spis nødder

Nødder er ikke bare en perfekt eftermiddagssnack når den lille sult melder sig. De er faktisk også gode for dit hår. De indeholder nemlig Zink, som er livsnødvendig for vores hele vores krop. Zink findes i alle kroppen celler og i alle kropsvæsker. Hele kroppen indeholder cirka 2 gram zink og er involveret i dannelse og omsætning af kulhydrater, protein, fedtstoffer og a-vitamin i kroppen. Hvis kroppen oplevere zinkmangel, så kan det nedsætte vækst, give nedsat appetit og forårsage hårtab. Derfor er det altså en rigtig god idé at indtage zink for at give dig selv sundere hår.

Bønner og linser

Bønner og linser har et højt indhold af protein, zink, biotin og jern som alle styrker håret.
Er du vegetar eller veganer? Så er det særligt vigtigt at spise bønner og linser, da man som vegetar og veganer ofte er i farezonen for at mangle de vigtige vitaminer og mineraler, som bønner og linser indeholder.

Pro tip! Der findes masser af lækre opskrifter med bønner og linser. Bare søg på Google.

Spis grønne grøntsager

I de grønne grøntsager finder du A- og B vitamin. Disse hjælper til at holde dit hår fugtigt.

Men hvad er grønne grøntsager? Det er grøntsager som grønkål, spinat og broccoli, der alle er med til at styrke dit hår samt holde det skinnende.

Pro tip! Husk at drikke vand. Vand er essensen af liv. Det gælder ikke mindst for dit hår. Vand hjælper nemlig med at tilføre håret fugt og holder kroppen i balance.

Der findes mange flere kostråd og eksperterne lærer hele tiden noget nyt. Det kan være svært at omlægge sine kostvaner, så vi foreslår, at du starter i det små og bygger på. Vi håber at ovenstående råd kan være en hjælp til at få sundere hår. 

Brug hårfibre og opleve øjeblikkelig effekt!

Vidste du, at hårfibre også kan hjælpe dig, som ønsker et tykkere og fyldigere hår? 

Vores hårfibre giver dig på kun 30 sekunder et tykkere og fyldigere hår. 

Det er helt ufarligt at bruge vores Great Hair hårfibre. Hårfibrene er 100% økologiske og et certificeret produkt, som er helt uden kemikalier og parfume.

Læs mere om hvordan hårfibre virker.

Du kan se i videoen nedenfor hvordan hårfibrene virker!

Faa-tykkere-haar

Hvordan får du tykkere hår?

I dette indlæg får du vores råd til hvordan du kan få tykkere og fyldigere hår!

Ønsker du tykkere og mere fyldigt hår? Det kan være frustrerende, at stå med hår, der aldrig bliver siddende i frisuren og som sidst på dagen ser slidt og slasket ud. Hver eneste dag taber vi mennesker i gennemsnit 50-100 hår og det er helt normalt. 

Ved at foretage nogle ændringer i hverdagen, så kan du faktisk få tykkere og fyldigere hår. Du skal nemlig starte indefra og det er ikke altid lige nemt. Vi håber, at du kan bruge vores gode råd til at få tykkere og fyldigere hår.

Få tykkere hår ved at spise dig sund

5 gode råd til tykkere hår

Hårfibre kan give dig fyldigere hår

Få tykkere hår ved at spise dig sund

Du skal som sagt starte indefra og arbejde dig ud. Din krop har brug for brændstof og de rigtige vitaminer og mineraler. For at give dit hår de bedst vilkår er det vigtigt at indtage B2-, C- og  A- vitaminer for at afhjælpe trist og livløst hår.

Mineraler styrker hårets styrke og er vigtige for at holde håret sundt. Jern, Kalcium og fosfor, Selen, Kobber, Mangan, Magnesium og Svovl giver dit hår styrke og glans.

I vores indlæg om Sundere hår med sund kost, kan du læse mere om de specifikke fødevarer, vitaminer og mineraler der kan hjælpe dig i jagten på tykkere og fyldigere hår.

Elektriske styling apparater skader dit hår

Sluk for varmen på de elektriske styling apparater. Dit hår er ikke bygget til at modstå de høje temperaturer fra føntørrer, glattejern og krøllejern. Desuden taber du flere hår, når du bruger apparaterne, hvilket resulterer i, at dit hår vil komme til at se ud af mindre. Brug derfor varmebeskyttende produkter, så det mindsker skaden, hvis du ikke kan undvære at bruge apparater, som varmer dit hår.

Husk at pleje din hovedbund

Ved ugentligt at masserer din hovedbund et par gange, så kan du øge iltningen og blodcirkulationen i hovedbunden samt mindske urenheder. Din hovedbund har brug for fugt, men vær opmærksom på, at løsningen ikke nødvendigvis er, at gå i bad hele tiden, da din hovedbund kan blive udtørret i forbindelse med overdreven vask. Mange eksperter anbefaler, at du kun vasker dit hår et par gange ugentligt. Der findes ingen hovedregel for, hvor mange gange, da det er individuelt. Prøv dig frem.

Brug kun økologiske og naturlige produkter

Vi anbefaler altid, at du udelukkende bruger økologiske og naturlige produkter til dit hår og hovedbund. Økologi er din sikkerhed for, at produktet er uden parabener og kemi. Vores hårfibre overholder disse og du kan læse om certifikaterne her. Din hovedbund har sin egen naturlige PH-værdi og kemiske produkter risikerer at skabe ubalance i denne.

Færre opsætning af dit lange hår

Har du langt hår, så skal du, ifølge flere eksperter, aldrig sætte dit hår i en elastik eller lignende. Vi er selvfølgelig klar over, at mange sætter sit hår i en elastik, og derfor anbefaler vi ikke nødvendigvis, at man skal stoppe med det. Vi anbefaler dog, at du laver en løs opsætning i nakken. Det mindsker risikoen for at frisuren trækker i hår og hårsække.

5 gode råd til at få tykkere hår

  1. Spis dig sund
    • Sørg for at spise sundt og varieret kost.
  1. Nedsæt brugen af varmeapparaterne
    • Hvis du kan, nedsæt da forbruget af føntørrer, glattejern og krøllejern.
    • Husk at bruge et varmebeskyttende produkt på dit hår, så det tager mindst mulig skade ved styling. 
  1. Husk at pleje dit hår og hovedbund
    • Massér din hovedbund et par minutter, et par gange om ugen.
    • Husk at din hovedbund har brug for fugt og det anbefales, at du kun vasker dit hår et par gange ugentligt.
  1. Brug kun økologiske og naturlige produkter
    • Vi anbefaler, at du kun bruger naturlige og økologiske produkter.
  1. Sov aldrig med opsat hår
    • Når du sover med håret i eksempelvis en hestehale, kan din hovedbund ikke trække vejret.
    • Dette leder til skæl, slid og knæk.

Hårfibre kan hjælpe dig

Det kan tage lang tid at få tykkere og fyldigere hår. Det er bestemt ikke noget som sker fra den ene dag til den anden.

Ønsker du tykkere og fyldigere hår med det samme? Så kan du med fordel bruge vores fantastiske hårfibre fra Great Hair, som giver dit hår op til 4 gange mere fylde på kun 30 sekunder.  

Hårfibre fra Great Hair består af små økologiske fibre, som klæber sig fast på omkringliggende hår ved hjælp af statisk elektricitet. Der skabes dermed øjeblikkeligt fylde til dit hår og faktisk kan hårfibrene give dit hår op til 4 gange mere fylde på blot 30 sekunder.

Den løse hårpudder lægger sig pænt og naturligt til dit eksisterende hår. Vores hårfibre er nemme at påføre og de falder i ét med dit naturlige hår, hvilket gør, at det er noget nær umuligt at se forskel på hårfibrene og dit eget hår.

Læs mere under sådan virker hårfibre og er du i tvivl om hårfibre er noget for dig? Så kontakt os endelig pr. mail, telefon eller chat, så vil vi vejlede dig på bedste vis. 

Du se hvordan hårfibre virker i nedenstående video.